Храни богати на Витамин C
5 (100%) 3 votes

Предоставяме ви възможността да разберете кои са храните с които да си набавите по естествен път Витамин „C“. Този вид витамин е от голяма необходимост за човешкия организъм , защото е най-силният ни защитник от вируси. Но и не само това , той е антиоксидант , помага за справянето със стреса , важен е за хрущялите ,поддържа нивата на допамина и намалява опасността от рак.

Чушки
Те са с високо съдържание на витамин C , интересен факт е , че съдържанието на витамина в чушката зависи от нейния цвят. Най- малко количество витамин C  съдържат зелените чушки от 132 мг на чушка , а с най-голямо са жълтите с 184 мг в 100 грама.
7-300x225
Киви
В кивито се съдържат:  93 мг витамин С, 49 ссаl , 0 -мазнини , 1 гр – белтъчини и 11 гр въглехидрати  на 100 грама.
В едно киви се съдържат -84 мг витамин С
61124442
Портокали , мандарини и цитруси
Портокалите ни дават 59 мг Витамин С  на 100 грама  , а мандарините по-малко 49 мг . В корите на цитрусите също има наличие на витамин С.
citrusi-606x300
Ягода
В 100 грама ягоди имаме наличие на 59 мг от витамина , а в една ягодка едва 11мг.

strawberries
Мащерка и магданоз
Мащерката набавя на организма най-голямото количество витамин С сред билките – 160 мг на 100 г. Магданозът също не отстъпва – 133 мг в 100 г.
11406_650_



Броколи
Този зелен зеленчук също съдържа витамин С. Независимо дали ги яде сурови или сготвени, човек няма как да сбърка с броколите. Наред с многото им хранителни ползи и съдържанието на полезни влакнини, в една порция от това „зелено дръвче” има повече от 90 мг витамин С.

броколи

Беше ли полезна статията за теб?

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *