АКО КОЛАТА ПАЛИ ТРУДНО СЛЕД ПРЕСТОЙ
5 (100%) 3 votes
Ако колата трудно пали

В тази тема ще разгледаме няколко възможни варианта , поради които автомобилът ви не иска да запали от раз,  след по-продължителен престой ( отнася се за бензинови автомобили )

ВАРИАНТ 1
Повредена ви е горивоподаващата помпа , или е на път да се повреди.
За да впръскат гориво в цилиндъра бензиновите инжектори/дюзи имат нужда от определено налягане. Ако помпата не подава гориво с необходимото налягане двигателят няма да се стартира. Друг признак за повредена помпа и не добро подаване на гориво е при опит за ускорение на автомобилът ви той да  „глъхне“.
13_156
ВАРИАНТ 2
Повреден или запушен бензинов инжектор / дюза. Всяка едно впръскване на горивото в различно количество от установените норми ( било то по – малко причинено от запушване , или повече т.нар.пропикала дюза  ) може да доведе до по трудното стартиране на двигателя. Често бензиновите инжектори се запушват , когато автомобилът има поставена газова уредба и се кара само на газ.
Съвет: Ако автомобилът има поставена газова уредба , за да избегнете запушването на дюзите , карайте превозното средство на бензин от време на време 🙂 
fuel_injectors_large
 ВАРИАНТ 3
Проблем с подаването на електрическа искра било то от запалителна свещ , кабели  или бобина / бобини.

70a58936d1object_16405thumb


ВАРИАНТ 4

Повреден регулатор на налягането или както още го наричат клапан за обратно гориво.
Съответния клапан се намира на бензиновата рейка. Как работи? Когато бензиновата помпа направи необходимото налягане в горивната система , нещо трябва да поддържа това налягане в установените от завода производител норми . Регулатора поддържа това налягане, съответно когато е по- голямо отпуска излишното гориво към резервоара , а когато е по- малко затваря веригата докато налягането не се възстанови. Когато се повреди клапана , след изгасяне на двигателя, той изпуска налягането ,и след престой при опит за стартиране на двигателя трудно се връща към нормалната си работа. 
%d1%80%d0%b5%d0%b3%d1%83%d0%bb%d0%b0%d1%82%d0%be%d1%80s

ВАРИАНТ 5
Повреден датчик на колянов вал (датчик на хол) или разпределителен вал. Датчикът или работи или не работи!  Това можете да установите чрез компютърна диагностика .
НО! Има варианти в които проблема е от датчика а той не е повреден. Как работят датчиците ? Те работят въз основата на импулс , и изпращат информацията по електрически път. Ако импулса бъде нарушен или възпрепятстван от нещо , е възможно датчика да изпрати грешна информация.
ПРИМЕР : ( Датчикът на коляновия вал на много автомобили получава своя импулс  от шайбата на коляновия вал , но е възможно шайбата да е крива , или да е повредена демферна ( при демферните шайби често гумата се напуква , превърта , измества , дори и къса )  , тогава подавания сигнал ще бъде грешен , и датчикът няма да работи правилно. Когато се направи компютърна диагностика с такъв проблем диагностиката не отчита  , че съответния датчик е дефектирал , защото той не е!
В повечето случаи с повреден датчик на колянов вал или разпределителен вал двигателят не може да се стартира. Възможно е да успеете да го стартирате в авариен режим след дълги опити на въртене ,  работата на двигателя няма да е устойчива.
images

ВАРИАНТ 6
Ако автомобилът ви има газова уредба.  Повреден газов клапан , при повредата на този клапан след като угасите двигателя , той не затваря добре пътя на газта , и тя постъпва в цилиндрите на автомобила. След престой при опит да стартирате двигателя , той върти докато цилиндрите не се очистят от постъпилото количество газ ( автомобилът се дави)
gk_lovato-500x500

ВАРИАНТ 7
Не своевремена подмяна на горивен филтър, съответно той се запушва , дебита на постъпващото гориво е по- малък.

fuelfilterw210

ВАРИАНТ 8
Повредена дроселова клапа, при опит да стартирате двигателя клапата стои отворена и количеството на въздух което постъпва е голямо , гориво-въздушната смес е бедна. А при такава ситуация на студен двигател стартирането е по- трудно.
021139135-big

СЪВЕТ: Обслужвайте си автомобила в установените норми ( километри/време). Ако не сте технически грамотни, не се опитвайте да отстраните сами проблема! Обърнете се към професионалист!

 

 

Беше ли полезна статията за теб?

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *