В тази тема ще разгледаме няколко възможни варианта , поради които автомобилът ви пали трудно , след по-продължителен престой ( отнася се за бензинови автомобили )
ВАРИАНТ 1
Повредена ви е горивоподаващата помпа , или е на път да се повреди.
За да впръскат гориво в цилиндъра бензиновите инжектори/дюзи имат нужда от определено налягане. Ако помпата не подава гориво с необходимото налягане двигателят няма да се стартира. Друг признак за повредена помпа и не добро подаване на гориво е при опит за ускорение на автомобилът ви той да „глъхне“.
ВАРИАНТ 2
Повреден или запушен бензинов инжектор / дюза. Всяка едно впръскване на горивото в различно количество от установените норми ( било то по – малко причинено от запушване , или повече т.нар.пропикала дюза ) може да доведе до по трудното стартиране на двигателя. Често бензиновите инжектори се запушват , когато автомобилът има поставена газова уредба и се кара само на газ.
Съвет: Ако автомобилът има поставена газова уредба , за да избегнете запушването на дюзите , карайте превозното средство на бензин от време на време 🙂
ВАРИАНТ 3
Проблем с подаването на електрическа искра било то от запалителна свещ , кабели или бобина / бобини.
ВАРИАНТ 4
Повреден регулатор на налягането или както още го наричат клапан за обратно гориво.
Съответния клапан се намира на бензиновата рейка. Как работи? Когато бензиновата помпа направи необходимото налягане в горивната система .Нещо трябва да поддържа това налягане в установените от завода производител норми . Регулатора поддържа това налягане, съответно когато е по- голямо отпуска излишното гориво към резервоара . Когато е по- малко затваря веригата докато налягането не се възстанови. Когато се повреди клапана , след изгасяне на двигателя, той изпуска налягането. И след престой при опит за стартиране на двигателя трудно се връща към нормалната си работа.
ВАРИАНТ 5
Повреден датчик на колянов вал (датчик на хол) или разпределителен вал. Датчикът или работи или не работи! Това можете да установите чрез компютърна диагностика .
НО! Има варианти в които проблема е от датчика а той не е повреден. Как работят датчиците ? Те работят въз основата на импулс , и изпращат информацията по електрически път. Ако импулса бъде нарушен или възпрепятстван от нещо , е възможно датчика да изпрати грешна информация.
ПРИМЕР : ( Датчикът на коляновия вал на много автомобили получава своя импулс от шайбата на коляновия вал . Но е възможно шайбата да е крива , или да е повредена демферна ( при демферните шайби често гумата се напуква , превърта , измества , дори и къса ) . Тогава подавания сигнал ще бъде грешен , и датчикът няма да работи правилно. Когато се направи компютърна диагностика с такъв проблем диагностиката не отчита , че съответния датчик е дефектирал , защото той не е!
В повечето случаи с повреден датчик на колянов вал или разпределителен вал двигателят не може да се стартира. Възможно е да успеете да го стартирате в авариен режим след дълги опити на въртене , работата на двигателя няма да е устойчива.
ВАРИАНТ 6
Ако автомобилът ви има газова уредба. Повреден газов клапан , при повредата на този клапан след като угасите двигателя , той не затваря добре пътя на газта , и тя постъпва в цилиндрите на автомобила. След престой при опит да стартирате двигателя , той върти докато цилиндрите не се очистят от постъпилото количество газ ( автомобилът се дави)
ВАРИАНТ 7
Не своевремена подмяна на горивен филтър, съответно той се запушва , дебита на постъпващото гориво е по- малък и автомобила пали трудно .
ВАРИАНТ 8
Повредена дроселова клапа, при опит да стартирате двигателя клапата стои отворена и количеството на въздух което постъпва е голямо , гориво-въздушната смес е бедна. А при такава ситуация на студен двигател пали трудно .
СЪВЕТ: Обслужвайте си автомобила в установените норми ( километри/време). Ако не сте технически грамотни, не се опитвайте да отстраните сами проблема! Обърнете се към професионалист!
Здравейте става въпрос за vw SHARAN сутрин пали от раз а веднага след това пали но с продължитено въртене
А няма ли проблем с наличие на вода и мръсотии в резервоара?! Когато е студено водата замръзва и вероятно ще пречи на помпата и това ще проличи от недостатчното налягане. Мръсотиите също ще запушват помпата и филтъра, но когато е само малко и временно запушването т.е. пречи на запалването от време на време – когато му скимне! , да се чуди човек докато открие проблема!!
Колеги,
Вече второ лято имам проблем с първото палене (пали но трудно с повече въртене), когато навън е топло и колата е напечена от слънцето. Карам VW Туарег 3.0 дизел 2007. Зимата пали от раз, може и на -20. Лятото, като се захлади примерно към 22.00 часа, пали без проблем. Когато е запалила трудно, е достатъчно да поработи 2-3 минути и от там нататък няма никакъв проблем с паленето. Имал ли е някой подобен проблем, или съм единствен?
колата е за диагностика.може да пробваш как ще пали с пълен резервар или с изваден температурен датчик, но ако не си в час я закараи на някои които разбира-да и сложи колбите,да я закачи на тестер ,такива работи-успех колега
Става въпрос за Шевролет Калос ,газ-бензин.
Ако го оставя едно денонощие,колата изстива максимално,обикновенно вечерите варират засега 4-8 градуса ,и автомобила не пали сутринта,голямо въртене пада и накрая след изтощително въртене на акумулатора припалва и с мъка запалва,запали ли край ,карам го без проблем,прехвърля на газ автоматично без проблем и така до следващото изстиване,смених датчик на разпределителен вал,пак същия проблем,в началото ме подлъга че се е оправила но уви,има и друга подробност,периодично светва и понякога угасва чек лампата.Лятото нямаше проблеми,захладня и се започна!!!!
Ще я водя на лекар,но нямам нищо против от идея и съвет.
Предварително благодаря на отзовалите се!!!
Колега Гого, намери ли проблема с паленето защото аз го имам същия с Шевролет Нубира 1.8. ако си го разгадал пиши.
Моя Круз е същият.Като изстине пали ат петия път.После няма ядове .Колеги пишете ако сте открили проблема.Благодаря…😁😁
Жоре,открили какво му е на Круза,понеже и аз съм във същата мъгла пали от втория път.Моя Круз е бензин-газ,изписва ни грешка във датчика на разпределител вал сменихме и трите датчика два на разпределителния и един на коляновия,даже и свещите смених ама пак е същата работа.
Някои от последно писалите колеги откриха ли от къде е проблема с трудното първоначално палене при по-студените дни? Тази зима изкарах много изнервящо – въртя до припадък докато запали, после почти цял ден няма проблем, ако не е много студено. Направо се чудя как издържа акомулатора. Топло ли е времето паля от раз. Моята кола е на бензин и газ. Сега като се затопли времето пали, но завладее ли – виждам зор.