Как да сънуваме хубави сънища

On май 7, 2017
Как да сънуваме хубави сънища
5 (100%) 2 votes

Сънищата могат да оказват съществено върху начина ни на живот. Те отразяват нашите надежди и страхове, свързани с бъдещето или миналото.

Как да се научим да контролираме сънищата си или да сънуваме това, което искаме?

  1. Лягайте да спите по-рано.

    При изследване направено през 2011 година се установило, че  студенти, които са учили до късни часове, сънували по-неблагоприятни сънища от останалите. Ако искате да сънувате хубави сънища, старайте се да лягате, поне един час по-рано от обичайното време, за да проверите дали това ще се отрази на вашите сънища. 

  2. Следете за вашето хранене. 

    Една от причините да сънувате кошмари може да е късното хранене, алкохолът, кафето или цигарите. Ако често сънувате кошмари, намалете приема на изброените вредни навици и не яжте нищо  2-3 часа преди лягане. Това ще позволи на организма да преработи приетата храна преди сън.

  • Опитайте се да спрете пиенето на кафе след 12:00 часа.
  • Може да ви се струва, че една чаша вино ще ви помогне да се отпуснете и заспите хубаво, но това е заблуда. Избягвайте алкохолните напитки, ако искате да спите спокойно.

      3.  Намалете стреса.

Нерядко сънуваме кошмари, защото сме стресирани  и тревожни през деня. Постарайте се да не мислите за проблеми, когато лежите в леглото. Опитайте се да се отпуснете и да си спомните нещо приятно. Колкото по-често се стремите към спокойствието, толкова по-приятни ще са вашите сънища.

  • Редовното спортуване намалява стреса и помага за спокойния и хубав сън. Не трябва обаче да спортувате точно преди сън, защото това ще попречи да заспите бързо.

4. Опитайте се да се отпуснете преди сън.

Хубави сънища

Може да  изпиете една чаша билков чай или да почетете книга. Намерете начин, който спомага за по-бързото заспиване. Изгонете всички лоши, натрапчиви мисли преди сън.

  • Не гледайте филми със сцени на насилия или филми на ужасите, които могат да предизвикат кошмари след това.
  • Изключвайте телевизора и компютъра един час преди да заспите. Не говорете по телефона.

    5. Поставете роза в спалнята.

При едно проучване се стигнало до извода, че миризмата на цветя предизвиква положителни емоции, което пък предразполага да сънуваме повече хубави сънища.
  • Може да използвате етерични масла, лосион за тяло или ароматизирани пръчици с аромат на роза.

   6. Яжте храни с високо съдържание на мелатонин. 

Веществото в човешкия организъм, което е отговорно за спокойния нощен сън се нарича мелатонин. Мелатонинът (5-метокси-N-ацетилтриптамин) е пептиден хормон и невтротрансмитер, присъстващ в организмите на всички живи същества (от водораслите до човека) в нива, променящи се в ежедневен цикъл. Ако искате да сънувате хубави сънища, следва да увеличите приема на следните продукти е менюто си:
– вишни
– бадеми
– ленено семе
– ориз
– домати
– банани
– репички
– горчица
– слънчогледово семе

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *